domingo, 14 de junio de 2009


Estudio de caso: parte 2 comentar los 3 vídeos
- Fragmento de la película "La clase"
- Cortometraje "hiyab"
- Campaña, Children see, children do
Estudio de caso parte 1: Debate sobre la naturaleza humana

La relació educativa en cada un tres dels vídeos. Analitza-la i valora-la en termes de relació comunicativa, especialment el concepte de simetria i jerarquia.

Vídeo de “La classe”

En aquest vídeo podem observar com el professor intenta explicar matèria davant de la desigualtat dels seus alumnes, que diuen que això que explica no serveix de res.En aquest moment hi ha un problema en la comunicació, perquè els alumnes no aprenen, parlen al professor com si parlessin a un amic del carrer, i no li fan cas en res, sobretot el noi que se’n va a mig de la classe. Entre els alumnes de la classe hi ha una certa igualtat, sembla, encara que hi ha nois i noies de diferents races, que són un grup on no hi ha exclusions.La visió que dóna el professor, és simplement d’un més de la classe, algú que explica alguna cosa però res més. No sembla que el professor estigui per sobre dels alumnes.

Vídeo "Hiyab"

En aquest vídeo, és una nena musulmana que arriba nova a una escola laica, i la directora li fa treure el mocador del cap.La directora quasi que obliga a la nena a treure’s el mocador, li diu coses com que seria la rara, que ningú porta això,... però quan la nena entra a la classe es troba amb que hi ha nois que portes diademes grans al cabell, mocadors però posats d’una altra manera, gorres,... Llavors la nena s’ha vist obligada a treure’s el mocador davant del “poder” que té la directora o la professora.En aquest cas no veig una simetria, una igualtat, perquè a ella li fan treure el mocador mentre que als altres no els hi diuen res.

Vídeo "Children see, children do"

En aquest vídeo veiem com els nens fan el que els adults fan, és a dir ells aprenen moltes vegades per imitació, fan el que veuen. Llavors hem de tenir cura de moltes coses que fem davant d’ells perquè per nosaltres no tenen importància, però per a ells, que ho capten tot és molt important.Així s’està produint una acció comunicativa, no tan directa com en els altres vídeos però hi ha aquesta comunicació, ja que els nens capten tot el que fan els adults. I com que els adults estan per sobre els nens, aquests els prenen com a models a seguir.

La responsabilitat de l’educador i les repercussions dels seus actes. Analitza aquest concepte des del punt de vista de la neutralitat

L’educador té una responsabilitat enorme, sobretot quan educaa nens i nenes menors d’edat. És a dir, l’educador està transmetin uns conceptes, uns valors,... ha de tenir en compte el fet de no influir massa en les opinions dels alumnes. Per exemple en el vídeo de Hiyab la educadora mig obliga a la Fatima a treure’s el mocador, quan als demès porten gorres i mocadors, llavors quina educació li dóna a la nena? s’ha d’intentar ser just i neutral en segons quins aspectes. És evident que el professor no pot ser neutral en tot, com per exemple no pot ser neutral en temes com el racisme, ja que són valors que s’han de repudiar. Però en temes com la política, un professor ha de ser neutral o almenys intentar-ho, per no influir en els ideals dels seus alumnes.El que s’ha d’intentar és que els alumnes tinguin criteri propi, que ningú els hi digui en què han de creure, però sempre ensenyant-los el que està bé i el que està malament, el que és propi i el que no, perquè això són com unes normes universals que existeixen a tot arreu, ara a partir d’aquí han de triar ells el que volen pensar, però sense que ningú els influeixi.Com vam veure a la peli La Ola, un professor té molta influència sobre els seus alumnes, sobre tot adolescents que és l’edat justa en la que ells estan formant-se com a persones, és l’edat en que s’estan trobant a si mateixos, llavors el model a seguir és el professor, i ells faran el que el professor digui.En la meva opinió, el professor no és conscient, moltes vegades, del poder que té davant dels seus alumnes, per això s’ha de tenir molta cura de com s’ensenyen les coses.

No hay comentarios:

Publicar un comentario